روايات

رواية جحيم العشاق الفصل الخامس عشر 15 بقلم شروق مصطفى

رواية جحيم العشاق الفصل الخامس عشر 15 بقلم شروق مصطفى

رواية جحيم العشاق الجزء الخامس عشر

رواية جحيم العشاق البارت الخامس عشر

رواية جحيم العشاق
رواية جحيم العشاق

رواية جحيم العشاق الحلقة الخامسة عشر

في المساء بقي كانوا عاملين العقيقه وسبوع في نفس الوقت وعملوا بقي السبوع وحطوا الفته واللحمه زاي اي تقاليد احنا عارفين كل المواضيع ديه يعني وخلصوا بقي واسيل وزين وحسين وسليم وصدفه وملك وجاسر وقاسم وإلين وسلسبيل وعيد وسليمان وطه وعائشه كانوا قاعدين والجو هزار وجميل خالص
صدفه:انا حاجزه ابنك زين لبنتي اوعي تجوزي للبت ديه
ملك:فاشر ده لبنتي أنا
إلين :ولا انتي ولاهو انا
حور وهي داخله:طب طلاق تلاته ليكون من نصيي انا
أسيل بفرحه :حور
حور :يسس
زين :مين ديه يا أسيل
أسيل:ديه الي هتوصلنا الامانه

 

 

وبعديها دخل إياد
الكل في نفس الوقت :إياد ووقفوا متلصمين وملك جريت عليه وحضنته قد أيه كان وحشها المجنون ده وصدفه وأسيل برضوا جريوا عليه وحضنوه والباقي مش قادر يستوعب الصدمه
إياد:وحشتوني اوي
أسيل :الحيوانه ديه مقلتليش ليه انك صحيت
إياد:كنت حابب اعملهالكم مفجأه وجري علي سلسبيل وطه وحضنهم وسلسبيل ابتدت تعيط بدموع وشوق ل ابنها الي وحشها وطه ابنه الي مفكر انه ضاع منه
وبعدين جاسر وزين وقاسم حضنوه والكل حضنه واخر حضن حضنه ل إلين فضلت في حضنه كتير اوي ده اخوها حببها ايوه مش من نفس الام بس هي شبه والكل بيفتكرهم تؤام
إياد:انا جيت نورت البيت جدو حسين وحشتني ياراجل ياكبير
وراح علشان يحضنه وحسين فتحله إيديه وإياد جري عليه علي أساس انه هيحضنه لكن فجأة ب أنه يجري علي الاربع تؤام الي كانوا في سرايرهم نايمين زاي الملايكه
حسين :يبن الفركوش
إياد:اخلاثي اخلاثي اخلاثي هما تؤام مش شبه بعض ليه
أسيل:طب مهو يزن وزين شبه بعض وليث وجبل شبه بعض اهو
إياد:ليه كلهم مش قطعه واحده يعني
حور كانت واقفه بتابع الحوار هو اتغير ١٨٠درجه وبقي بيهزر لما شاف عيلته قد ايه هو بيحبهم وهما بيحبوه واعمام أسيل اتغيروا بعد مكانوا طمعانين في الورث نسيوا اصلا بسبب انهم كلهم حبوها معادا العقربه عائشه ديه
حور :خير تعمل شر تلقي محدش تف في وشي حتي يله المظلوم عند ربه برئ
أسيل :لاء ازاي وراحه حضنتها وعرفتها علي صدفه وملك وإلين

 

 

قاسم :بمناسبه الجو العائلي هذا احب اعترف لشخص ما بمشاعري ناحيته
وراح وقف قصاد إلين ووطه علي ركبته وطلع خاتم وبص في عنيها وقال بكل حب تقبلي تكوني ضلعي التاني
إلين بفرحه:ايوه موافقه
حور:الله بجد كلكو كابل وانا والبائس هذا سناجل
إياد:تعالي يابنتي ملناش اكل عيش هنا احنا نروك نفتح مكتب للسناجل البوئسه الي زاينا والكل ضحك واليوم عدي حلو
طبعاً كلكوا مستنين النكد اصبروا الصبر كل حاجه في وقتها حلوه النكد جاي جاي 😹😹😹
تاني يوم الصبح زين صحي واتصدم من منظر أسيل واتخض
زين :اعوذ بالله من الخبث والخبائث
أسيل بصتله بترف عنيها وبعدين برأت
زين :فيه أيه
أسيل انفجرت من العياط :ابن الجزمه زين كل مينام ابن الجزمه التاني يزن يصحي انيم الاتنين ولاد الجزمه دول وشاورت علي ليث وجبل يصحوا انيم ده ده بيصحي وبيعيط وبيصحي بقيت اخواتوا ولاد الجزمه متفقين عليا 🙂🙂
زين انفجر من الضحك عليها
زين : الساعه كام اصلا
أسيل :١الضهر
زين :ياااه انا نمت كل ده
أسيل :مهو انت مش تعبان في حاجه وبصت علي ليث لقيته أخيرا نام حطته علي السرير ولسه هتنام بقي زين صحي وعيطت ولازم يغير 😹😹😹
أسيل صرخت بصوت عالي وشدت في شعرها
زين الكبير اتخض
وزين الصغير ابتدي يبصلها ويضحك عليها 😹
ايه الطفل المستفز ده
أسيل :بتضحك
زين فضل يضحك
اسيل :اخلاثي علي روح قلبي ده بص بيضحك إزاي
واخدته وقامت حمته واخوتوا صحيوا حمتهم كلهم وغيرت ليهم وسلمتهم لزين يدبس ونامت هي بقي
تحت في السرايا كان حسن والاربع احفاد جنبيه والاربع ببرونات جنبيه وحكيمه وحلم جم من قصي المناوي وقصر الليث علشان يسعدوه وزين راح الشغل
حسين :هنقسم المهمات لبعض
حلم: انا هاخد زين ويزن
حكيمه: وانا ليث وجبل
زين :وانا بقي هساعدكم
حلم:اول مره اشوفك بتتعامل من غير متكون انك كبير البلد اكنك رجعت طفل من اول وجديد حكيمه بصتلها هي ازاي بتتكلم بثقه كده

 

 

حسين.:اوقات لازم تصنعي انك جبروت
حلم:حصل ياجدي
حسين:شكلك صغير
حلم:انا اصلا ٢٣سنه وبشتغل علشان اوفر فلوس عمليه اختي الكبيره وفضلت تتكلم هي وحكيمه وحسين وكان معاهم الاطفال مسلين عليهم الجو
حور نزلت وصبحت عليهم وشاركتهم الجو الاسري السعيد ده لحد مجه ينزل إياد
إياد:زينييي ياكوتي وجه يجري عليه وقع من علي اخر سلميتن والكل انفجر من الضحك عليه
إياد بهزار وضحك :تعالوا دورو معايا علي الكرازما علشان اتبعترت مع الوقعه 😹
حسين:احسن تستاهل
إياد:يخريت الحب بجد.
حور:انا انهارده هروح بيتي
إياد :فين بيتك ده
حور :تعرف عيله المناوي رعد المناوي
إياد بصدمه:ايوه
حور:انا ابقي بنت عيله المناوي حور اخت رعد وضحكت

 

 

إياد بغضب :انتي اخت رعد
حسين اتصدم من رده فعل إياد وفهمه
حور :فيه ايه يا إياد
إياد:اخوكي ده الي خطف مني خطبتي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم العشاق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى